【媽媽們點睇﹖】要求小五生去東莞 老師:缺席要賠錢

    「老師講明一定要去,無回鄕證並唔係理由!」天水圍一間小學近日發出通告,要求小五生參加東莞一日團以跨境實地學習,讓學生有多元化學習機會,但通告列明拒絕出席要書面解釋合理理由,若當日因病不出席要照交出238港元團費。有家長擔心,數名教師要帶着眾多自理能力有限的小學生到內地交流,子女安全未必有足夠保障。校方則澄清,並無強制學生參加。

    本月8日伊利沙伯中學舊生會小學分校向家長發出通告,安排5年級學生於明年1月參加東莞一日考察團,參觀林則徐紀念館、威遠炮台及海戰博物館等地方,以加深學生對中國近代史認識。通告列明,因旅行已獲資助,亦已找旅行社代辦,因此希望學生皆能一一出席。

    通告列明,該團團費原價340元,扣除資助後學生只需繳交102元,但因238元資助只會提供給隨團出發的學生,如果學生最終因病缺席,需要向校方補回238元差價。有家長批評校方做法有欠公允,認為出席內地交流團與否,應如其他課外活動一樣可自由參加。

    怯於內地常有拐帶學童的報道,有家長更擔心子女安危,向校方反映不欲子女前往。惟有指當家長向教師反映時,教師強硬必須學生參加:「真係好激氣!最激係老師話冇回鄉証唔係一個理由,要學生攞回鄉証,同埋要有特別理由先可以唔參加!」有家長直言:「咁多人去個交流團,老師睇得幾多?一陣我個仔畀人拐走咗,邊個賠個仔畀我?」

    校方其後澄清指,東莞團是配合常識科中,有關毒品禍害、近代史及香港演變等課程,而制定相關行程。校方並無強制學生參加,學生可以自行決定是否參加,由於當天為正常上課日,學生若不參加需返回學校,校方會為他們安排相應的學習活動。

    在通告發出同一日,東莞大朗鎮蔡邊村一名男子闖入一間士多,強行擄走一名正在收銀櫃台前執拾東西的7歲女童。整個過程只有短短45秒,被店內閉路電視拍下,並於網上流傳。當地警方事後證實事件,幸疑犯最終落網,被擄走女童亦安全獲救。

    網民有話說

    Kam Kwok Tung:應由家長決定是否參加一日團的活動,如課外活動一樣可自由參加。

    Cindy Lee:為免同學校有太大衝突,我會錢照交,但到時請病假攞醫生病假證明書。其實學校老師帶隊上大陸,佢哋自己都好少上,如果上開大陸做嘢嘅谷友都清楚東莞係乜地方,簡直係龍蛇混雜,而且老師都未必處理到突發事,到時自己仔女有乜事,佢哋最多講句「對唔住」就以後所有責任都唔關佢哋事,但分分鐘有事就一世。

    Ching Wai Mui:首先唔提政治,其實小朋友咁細個去大陸,仲要一班幾十人只有幾個老師帶隊,根本就無能力照顧。

    Kent So:其實咁多人對大陸事件有爭議, 仲搞咁多乜乜大陸團考察團, 製造矛盾。

    (東方日報)

    SHARE